25.7.2022 - 27.8.2022 ČR - MAĎARSKO - SRBSKO - SEVERNÍ MAKEDONIE - ALBÁNIE - ŘECKO

31.08.2022

1. den, Budapešť.  Parkujeme park4night: Hungary 1071, Budapešt, 27 Városliegeti Fasor. Super parkoviště kus od centra.První zajímavost co v Budapešti vidíme je Etnografické muzeum. U-rampa pokrytá zelení. Cca 200m pěšky od našeho stání. Jedna z nejzajímavějších staveb co jsme viděli. Celá U-rampa se dá po obvodu obejít. Budapěšť je nádherná, zdaleka jsme nestihli vše, co jsme chtěli. Musíme kombinovat s prvkama pro děti. Ale alespoň náměstí hrdinů, parlament, památník Boty na břehu Dunaje (několik desítek ocelových bot odkazuje na židovské oběti zastřelené na břehu Dunaje..až nás mrazilo). Po centru jsme přejížděli metrem. Z centra později přejíždíme na okraj Budapeště obytňákem a navštěvujeme Tropikarium a mořské akvárium.Pozn. k Maďarsku, každý řidič pohodář pustí chodce i na přechodu, který není :D.

Další den, spíme na super místě. V Segedinu. Park4night: (hungary 6721), Tisza-beach wild camping. To si takhle dorazíte v půl 10 večer a v restauraci na vodě největší akce. Tancuje se, zpívá se. Věkový průměr kolem 70 let :D. Takhle to má být. Kdo by taky mohl z mladých, co makaj,  takhle v týdnu pařit. Děti spí, co víc si přát. Jo a ještě Aperol za 60,-Kč. Noc za 10 Eur (se sprchou a elektřinou za 20 Eur), to my nepotřebujeme.

Z Maďarska jsme jeli přes menší přechod Horgoš. Fronta cca 20 min. Přespávali jsem na hlídaném parkovišti v Bělehradu. Krásné místo, kde je vyžití pro děti. Od dětských hřišť, po koupání. Cena 10 Eur. Park4night: (Serbia) Beograd, Unnamed ROad.

Severní Makedonie. Hraniční přechod Preševo. Čekání na hranici v úmorným vedru kolem 2 hodin. Žebrající děti pobíhající mezi auty, zvláštní pohled, nejen pro nás, ale i pro naše děti. Země je to krásná. Hlavní město leží mezi horami. Na každém rohu mešity. Večer nasvícené, nedokážeme posoudit, jestli hezky, nebo je to už hranice kýče. Všude pobíhají zatoulaní psi. Když potkáš na dálnici v pomalém pruhu prodavače ovoce, nediv se tomu, my se divili :D.  Ale co nás fakt těší, je nafta za 37,-.Dálnice je zpoplatněna mýtnými branami. Kolem 1 Eura za úsek. Večer přijíždíme kolem půl 12 k jezeru Ohrid. Ale z Albánské strany (je na hranici Makedonie a Albánie). Dneska jsem v kempu podle Pepy - fotr na tripu.

Další noc - Nádherný kemp CAMPING ERLIN. Neuvěřitelně průzračné jezero - jezero Ohrid. Kdyby jezero bylo slané, připadáme si jako v Chorvatsku. Cenu kempu 1500 Leků/noc (bez vody a elektřiny).Sprchy v ceně. Ceny v restauraci lidové a jídlo výborné.

Další naše zastávka - Město Tirane. Hlavní město Albánie. Centrum krásný, okraje už tak ne. Ale ta doprava. Albánci jsou schopní ze dvou pruhů udělat tři.. A to s velkým autem nechceš. Jsme rádi, že jsme pryč. Teda jeden z nás si to trochu užíval :D.  Poprvé jsme vjeli na silnici, kde nebyly nakresleny pruhy, takže se vedle sebe vešly 2-4 pruhy aut, podle toho, jak se jim zachtělo. Trvalo než jsme si zvykli :). Každopádně auto bez nového šrámu. Parkovali jsme  park4night: (Albania 1004) Tirana, Rruga Ali Demi, 200 Leku/hod - pro bydlíky.

Další noc opět inspirace fotrnatripu - PA EMER camping. Bohužel jsme byli celkem zklamaní. Moře zakalené pískem. První řada u moře plná, takže jsme museli stát ve druhé, kde nebyly žádné stromy, takže vedro. Uměle vytvořený ostrůvek je zajímavý nápad a majitel s tím měl jistě obrovskou práci. Na pohled to je fakt krásný. Lehátka na ostrůvku v ceně. Jídlo výborné! Když jsme ale chtěli na normální pláž, bylo nám řečeno místním provozovatelem půjčovny lehátek, že pokud nezaplatíme za lehátka 10 Eur, nemáme na pláži co dělat. Cena kempu 31 Eur (obytka a 4 osoby). Strávili jsme tu jednu noc a jede se dál.

Další přespání nás čekalo ve městě Vlore. Tentokrát jsme platit nechtěli. Spali jsme (park4night)Rr.Sazani (Albania)Vlore. Bylo by to naprosto ideální místo, kdyby to nebylo ,,smetiště". S odpady mají v Albánii všeobecně velký problém. Přetékající a smrdící kontejner vedle 5-ti hvězdičkového hotelu, ti prostě neudělá hezké zátiší. Spaní bylo hned na pláži, s restaurací a barem. Celý den jsme si užívali velké vlny, přesto, že podloží zase písek, moře bylo o dost čistší. Pro děti ideální, několik desítek metrů bylo mělko.

Tak další naše spatní bylo v Ksamilu - tady na tom místě jsme vegetili 3 noci. Park4night: Albania QX9R+79W Ksamil, Unname Road. Super místo hned na pláži. 10 Eur/noc. S Elektřinou. Bez vody. Odpočinuli jsme si a teď už nás čeká Řecko.

Řecko - přechod Mavromati. Jeli jsme kolem 9 hod. večer. Žádné čekání. Přechod trochu jiný, než jsme zvyklí. Musíš si vylézt z auta a dojít si k policii. Spali jsme na parkovišti pro obytňáky - 15 Eur/noc. Dokonce jsme za 8 Eur vyprali 2 pračky :D. Park4night: greece 46100, Plataria, Unnamed Road. Pláž fajn. Dokonce jsme vytáhli windsurf, ale ty lepší zážitky nás teprve čekají.

Pár hezkých odpočinkových dní jsme strávili na tomto místečku. Kousek od vesnice Kanali. Parkování zdarma/za útratu v restauraci. Park4night: (greece 481 00) Restaurant Bouka. Voda, výlevka i venkovní sprcha k dispozici. Skvělý místo pro windsurfery a kitery. Tolik kitů po hromadě jsme neviděli  snad ani ve Švýcarsku. Skamarádili jsme se tu s jedním tatínkem, co cestujeme s malými dcerami. Takže klukům se odsud už vůbec nechtělo. Bylo to fajn, teď už Lefkáda.

Lefkada. Byli jsme tu jen jednu noc. A to park4night: Grecce 31100 Nidri, 38 Eparchi Odos Lefkas - Vasilikis. Parkování fajn. 10 Eur/24hod. Možnost elektřiny za 4 Eura (my nevyužili). Jó a venkovní sprcha. Těšili jsme se sem, ale jak jsme rychle přijeli, tak jsme rychle odjeli. Neuvěřitelná porce lidí na jednom místě. A přesně to mi rádi nemáme. Objektivně ale musíme říct, že jsme Lefkadě druhou šanci nedali a nepřejeli jinam. Už jsme na to  neměli sílu a chtěli rychle vypadnout. Zase někam kde je prázdno. Protože o taková místa v Řecku není nouze. A z posledních dní jsme namlsaní samotou. Do Řecka se určitě vrátíme a umíme si představit, že Lefkadu ještě zkusíme, třeba z druhé strany. Přeci jen, slyšeli jsme na ni jen samou chválu.

Další noc jsme kempili na pláži, kam snad jezdí jen místňáci. Potkali jsme se tu s další obytkou. Bylo to přesně to, co jsme hledali, nikde nikdo. A západ slunce přímo před námi. Byla to pecka. Park4night: 38.585484, 21.021229 (lat. Ing).

Další noc jsme spali někde na pobřeží mezi městem Patra a městem Soluň. Přesně nemůžeme dohledat, kde to bylo. Snad se nám to ještě povede. Klidné místo v olivovém háji. Přes noc jsme nebyli sami. Ještě jeden obytňák. Jó a několik toulavých psů, kteří nás hlídali. Zapadlá pláž jen pro místňáky. Připadali jsme si jak na řeckém Mácháči :D.  S barem, kde nevědeli, co je aperol. Ideální pro děti, několik desítek metrů mělko.

SOLUŇ. Další noc jsme spali park4night: Greece 551 31 Kalamaria, 92-96 Thermistokli Sofouli. Jestli vám nevadí  zvuk přistávajících letadel nad hlavami, je to dobré místo k přespání :). Druhý den pršelo, tak jsme to využili na prohlídku města. Věděli jste, že nebýt Athén, byla by číslem jedna právě Soluň? Je to neoficiální metropole řecké Makedonie. Žije zde jeden milion obyvatel. Náš dojem nebyl až tam vábný, jak se dočteš na Wikipedii. Odpadky kam se podíváš a kolem nábřeží zápach. Ale na gyrosu jsme si pochutnali.

Pecka. Další zastávka byla prostě pecka. Chalkidiki - Kalamitsi.  Prostřední ,,trojzubec,,. Parkování přímo na pláži a zdarma. Chce si ale najet na místo až k večeru, nebo po ránu, jinak nemáš šanci. Jedno z nejhezčích potápění, co jsme v Řecku viděli. A s barem na pláži, kde jsme měli poprvé v Řecku fakt dobrý kafe (ještě, že si vozíme kávovar :D). Park4night: Greece 63072 Kalamitsi, Esparchiaki Odos Nikitis - Sartis.

Další spací point nemělo chybu. Bože, taková náhoda, co nás sem přivála. Fakt jsme nevěděli kam dál, ze srandy jsme si dali do map windsurf point. Protože se už prkno dlouho nevytáhlo. Vyjelo nám tohle místo. S vidinou toho, že tam nebude třeba ani kde parkovat, ale vítr tam bude a to mi potřebujeme. Riskli jsme to a jeli sem. Vítr nefoukal, ale parkovat kde bylo. A to sakra dobře. K parkování. Pokud máš koule a ty my máme!! Sedneš ráno, nebo večer do auta a rozjedeš auto do písčitého kopce, kde běžně během dne zapadávají osobní auta do písečných děr a ničej si podvozky. No a když tvoje žena tuhle cestu přežije a ty to přežiješ, protože tě nezabije, se před tebou vyloupne les. Tam jsou stany, obytky, stany na autech, vše na co si vzpomeneš. Nádherné klidní místo, zdarma. S krásnou pláží. No a třeba tam potkáš ještě fajn lidi, jako my. Rodinku ze Slovenska. Se kterou jsme strávili 3 večery a tak se zasmáli. Bylo to super. Co tady rozhodně podnikněte je návštěva Blue Lagoon. Půjče si loď  - doporučuji si ji booknout co nejdřív.

Na skok zpátky v Albánii. Už se blížíme k domovu. Skadarské jezero. Krásný kemp: Lake Shkodra Resort - 26 Eur/noc (obytka+2 děti+2 dospělí). Kemp s malou plážičkou a molem. Na začátku jezera bahno, proto je lepší využít molo :D. V kempu je výborná restaurace. Takhle dobře jsme se dlouho nenajedli a za super peníze. Skadarské jezero se nachází na hranicích Albánie a Černé Hory. Je to  největší jezero na Balkáně. Zároveň to je jedno z největších ptačích rezervací v Evropě. Rozhodně tu navštivte pevnost Rozafa. Krásný.

MONTENEGRO (Černá Hora). Přechod z Álbanie 👉 Muriqan-Sukobin. Čekání ve frontě skoro 2 hodiny. Zastávka ve městě BUDVA. V dnešní době jedno z nejvyhledávanějších městeček Černé Hory. Kdysi to bylo poklidné pobřežní městečko. Škoda, že jsme ho nezažili v té době. Davy turistů na malých plážičkách. Nové hotelové komplexy se staví. To by nás zajímalo, kam se ti turisté na tu pláž vmáčknou! Co ale rozhodně stojí za návštěvu je Starý Grad (staré město) To se nám moc líbilo! Bohužel ceny na úrovni Václaváku. Parkování. To jsme se fakt pobavili. Chtěli jsme do kempu, kvůli wifině 👉pracovat se musí. Kemp téměř v centru. Pruh trávy mezi bytovkami. Cesta na jedno auto a ještě téměř dřeš zrcátky. My přijeli v půl 2 v noci a kemp jsme přejeli (téměř nebyl označen), museli jsme 50m couvat zpět ke kempu, tou úzkou cestičkou.. byli jsme zpoceni až na pr... Ale zvládli jsme to👍. KEMP BUDVA.

CETINJE - horské městečko. Dříve hlavní město Černé Hory. Nad městem je několik hezkých vyhlidek. Jednu jsme si vyšlápli. Ideální místo pro přespání, při návštěvě národního parku Lovćen. Je to fakt kousíček.. A park za to stojí! Spali jsme v centru a zdarma! Park4night:( Montenegro ) Cetinje, Njegoševa.

Další den jsme navštívili Jezerski vrh. Nádherný vrchol národního parku Lovćen. Dá se vyjet autem až k vrcholu-pod schody. Obytkou jsme se až tam neškrábali. Ale počasí nám moc nepřálo, občas pršelo, takže jsme se přiblížili i my. Vstup za vjezd do národního parku 2eura za dosp. osobu. Vstup do Mauzolea, na vrcholu, je 5 eur za dosp. osobu. Za děti jsme neplatili. Parádní výlet pro rodiny s malými dětmi, které toho ještě tolik nenaťapkají.

Další naše zastávka a super tip na kempík v Černé Hoře (pro stany i campery) je: Auto Camp Mlinski Potok. Jeden z nejhezčích kempů, kde jsme byli. Ale nečekejte žádnou luxusárnu. Kemp mezi horami, s neuvěřitelně příjemnými majiteli! Ani nestačíš zaparkovat a už se ti nalévá pálenka, nebo pivko! 😃 bohužel jsme zapomněli kempík vyfotit, ale na netu fotky najdeš. Cena za 2 noci a 3 piva - 45 Eur. Odsud vede hezká procházka k Černému jezeru. Vhodné i pro menší děti, není to daleko..

A cestou dál směrem domů - Vyhlídková cesta Žabljak👉Boričje. Vetšinou na jedno auto a průměrná rychlost 40km/hod., ale i my jsme to dali 👍. Pohoří Durmitor. Po cestě plno vyhlídek, procházek. Ve skutečnosti je to mnohem větší pecka, to vám z fotek prostě nepředáme! ❣️NÁDHERA ❣️

Přechod Černá Hora- Bosna a Hercegovina. Foča-Hum. Už tenhle most nás měl varovat. Přechod sice bez čekání. Za to ta cesta. Rozkopaná, nezpevněná. Před námi jel pán s přípojným karavanem. No litovali jsme ho. Určitě nedoporučujeme motorkářům. A to jsme na hranicích 2 české motorkáře potkali. Dál jsme jeli přes Sarajevo. Bosnou jsme jen projeli a nejkratší cestou do Maďarska. Spali jsme v Chorvatsku někde na parkovišti... ještě nás čeká poslední zastávka a po 5 týdnech 👉 hurá domů..

A poslední naše zastávka před odjezdem domů. Maďarsko - lunapark ZOBORI ÉLMÉNI PARK. Slíbili jsme dětem na závěr nějakou pecku, kde se vyřádí. Tady se vyřádili.. fajn odpoledne.. A jelikož je hned naproti krásné vinařství, tak jsme se večer pobavili i my. Přespali jsme na parkovišti a večer ochutnali místní výborné vínko, i s talířem sýrů. Byla to hezká tečka za naši dovolenou... ❣️