Trip 9.6 - 8.7.2021 Chorvatsko - Slovinsko - Itálie - Švýcarsko - ČR - obytňák

20.06.2022

Po všech testech na covid, naložení auta a nakrmení dětí můžeme konečně startovat. Vyrážíme 8.6 ve středu večer. Jak už u nás znáte - ,,na spaní,,.  I když jednu pohádku děti stihnout. V noci přespáváme ve Slovinsku na parkovišti. I přesto, že se střídáme v řízení. Dál se nám prostě nechce - usínáme.  Ráno snídaně na obrubníku a frčí se dál. Máme sraz někde u Murteru s kámošema, kteří už 14 cestují po Chorvatsku. Mají pronajmutý obytňák. S nimi se potkáváme až kolem 16 hodiny odpoledne. Našli super místečko v prázdné zátoce... Jen my, oni a moře... No v Chorvatsku je to ale zakázané. Ptáme se místňáků a prý mimo sezónu ok. Ale chováme se čistotně. Jako správní campeři.

Chorvatsko

1. a 2. den - nejmenovaná zátoka na Murteru..  je to tu prostě pecka.. Máme pedloše (Paddleboard) a opravdu si všichni to moře užíváme.

3. - 10. den - přesouváme se na smluvené místo (kam jezdíme pravidelně) s jinými kámoši, na Murteru, městečko Murter. Nabízí se zde víc variant, kde kempit. Do přeplněného kempu se nám nechtělo. Po těch dvou dnech totální samoty jsem z toho byli trochu otrávení. Pří vjezdu ke kempu jsme si ale 50m od moře všimli vysušené louky a pamatovali si z loňska, že jsme tam viděli stát obytňáky. Vrátili jsme se z kempu tedy sem a zaparkovali. Po pár minutách dorazil chlapík, prý je to opravdu stellplatz. Voda i elektřina k dispozici. Týden stání nás vyšel na cca 2500,-Kč. A ještě jsme mu rozjeli kšeft, během toho týdne dorazilo několik kolegů. Dle park4night: Murter, Plaza.

11. den - přejíždíme na Plitvická Jezera. Už dlouho jsme je chtěli vidět. Přijeli jsme pozdě večer a přespávali jsme na vedlejší cestě. Nechtěli jsme nikde platit, protože ráno jsme ihned přejížděli na oficiální parkoviště k Plitvickým Jezerům. Je tam vyhraněné stání pro obytňáky. Bohužel se tam nesmí být přes noc. Plitvice doporučujeme navštívit hlavně mimo sezónu. Velký rozdíl v ceně a v počtu lidí. V sezóně je štrúdl lidí tam a štrúdl zpět. V červnu to bylo fakt boží. Málo lidí, cena lidová. A ta příroda.

12. den - naším cílem je Slovinsko, ale ještě děláme zastávku v Chorvatsku. Nechce se nám tak daleko najednou a ještě se chceme vykoupat. V aplikaci Park4Nigt pod názvem Povile, D 8. Tady spíme. Chtěli 25Eur. Na nás trochu moc. Ale krásné místo. Zajímavé tím, že tady vytéká voda z hor, takže na začátku v moři je voda ledová a není slaná. Až dál, kdy se obě vody smíchají je voda zase slaná a teplejší. Přijeli jsme k večeru a těšili se nějakou ňaminu, nestihli jsme nakoupit. Bohužel už měli jen tousty a kolem 19 hod. zavírali.. Jóó, až tam pojedete, nenechte se vylekat prašnou, prudkou, místy nebezpečnou příjezdovou cestu. Stojí to za to. A ANO, obytňáky tam fakt jezdí :D.  Pro auto s karavanem to spíš nevidím.

13. den - konečně Slovinsko. Přijíždíme do Portorože. Trochu jsme otrávení, že opravdu nikde nemůžeme stát. Vyvedou vás až na okraj města - do  přístavu. Tady je udělaný obrovský stellplatz pro obytňáky. V aplikaci park4nigt název: Seča, 155 Seča. Stojíme hned u moře. Kde jsou kamenné větrolamy. Mezi nimi jsou schody do moře. Moře je fakt teplý. Mnohem víc, než v Chorvatsku. Ještě, že máme kola. Vyrážíme na kolech směr centrum města a pak Pirana. Podél pobřeží se na kole hezky dá. I s malýma prckama. V Pirani na náměstí obědváme mořské plody a vyšlápneme si nahoru nad náměstí. Ke kostelu Sv. Jíří. Krásné výhledy a krásný kostel. Vedro nás závalo k moři. Koupeme se pod Hradbami, fajn koupání. Moře teplé.

Slovinsko

14. den - přejíždíme k Bovci. První noc přijíždíme dost pozdě, proto spíme na parkovišti pod lanovkou hory Kanina. Ráno se probouzíme a přejíždíme na stellplatz k Davidovi. V aplikaci part4night: Bovec, 16 Podklopca. Jedno z nejhezčích, rozumněj nejpřírodnějších, stellplatzů, kde jsme kdy byli. Je to v lese, výhled na hory a hned u řeky, kde jsme se z hecu koupali. Je tady kuchyňka, voda, wc a studená sprcha. Jdeme na výlet na vodopoád. Vodopád je parádní, dokonce kluci skočili do vody pod vodopádem a vylezli z nich holčičky, jak byla voda studená.

15. den - Stále spíme u Davida. Bereme kola a jedeme na výlet k řece Soči, přes Bovec. Hezká cesta a ještě hezčí Soča.. Na koupání taky ledová. Občerstvení jsme si dali, dle park4nigt: Camping Prijon. Nespali jsme tady, ani jsme neviděli obtňáky. Ale měli tu hezké občerstvení s lehátky, hned naproti řece. A to v tomhle vedru to bylo zasloužené. Šlapat pak nahoru zase do Bovce a zpět k Davidovi, bylo s dětmi už trochu náročnější. Ale dali jsme to.

16.den -loučíme se s Davidem, přejíždíme k lanovce na Kanin a vyjíždíme nahoru. Nahoře asi 8°C. Mikiny se hodí. Je to krásný kontrast s tím teplem dole. Máme nádherné výhledy a stavíme sněhuláka :).  Odpoledne přejíždíme.

Itálie

16. den - přejíždíme směr Švýcarsko. Přes Itálii. Jedeme kolem Benátek, tak neváháme a na jednu noc zastavujeme. Parkování v Benátkách park4nigt: Venezia, 500 Isola. Přijíždíme až kolem 20h. večer. Vyrážíme na procházku. Pozdě večer jsme došli až na Piazza San Marco. Večer nasvícené. Je to pohádka. Potřebujeme se ale co nejrychleji dostat k obytňáku, kluci už fakt chtějí spát. Pěšky se nám nechce, je to dálka. Našli jsme veřejnou dopravu - lodě... Jedeme tedy lodním autobusem.  Tolik lidí na jedné lodi jsme ještě neviděli. Byl to zážitek! Dojeli jsme na místo! Ráno přejíždíme směr Švýcarsko.

Švýcarsko

17. den - dalo by se říct nejhorší den naší dovolené. Ráno jsme zjistili, že nám kuny přehryzaly kabely od ostřikovačů. Další zářez byl, že na mýtném se nám povedlo do místa, kam se strkají bankovky, strčit platební karta. Fronta aut za námi a my po obytňáku hledáme pinzetu a prostě nám to nejde a nejde vyndat. Do třetice všeho zlého, už se blížíme ke Švýcarským hranicím, když si všimneme, že na nás motorkáři mávají, tady jsou ale příjemný lidi, rozplýváme se nad nimi. Než nám došlo, že máme asi něco s kolem. Zastavujeme a kolo píchlé. Rezerva nám nešla sundat. V autě naštěstí vozíme sadu na zalepení kola. Vstříkne se to dovnitř kola a zalepí díry, co tam jsou. Je to provizorní, ale člověk s tím může kus jet. Toto nám celé zabralo asi 2 hodiny. Děti už nervózní, my nervózní. Když už konečně vyjíždíme, kontrolujeme, jako vždy, pasy, telefony, peněženky. Jedna peněženky chybí!! To nám byl čert dlužen! Opět zastavujeme, vracíme se na místo, hledáme, převracíme obytňák na ruby. Peněženka nikde!Po dalších dvou hodinách se smiřujeme s tím, že už peněženku neuvidíme. Jedeme na místní Carabiniery, nahlásit ztrátu. Papír po hodině konečně sepsaný, po cestě ještě blokujeme všechny karty apod.. Vyrážíme na cestu. Přijíždíme na místo až kolem 23 h večer. K jezeru Silvaplana. Nehledáme žádný stellplatz, nebo kemp. Parkujeme v první možné ulici. Jsme fakt kantáre. Ráno hned přejíždíme do kempu.

18. den - kemp Silvaplana. Vyhlášené místo pro Kitery a windsurfery. Takže celý den trávíme u vody. Je tu hezké zázemí pro děti - dětské hřiště. Jezdíme na windusrfu. Hodně tu fouká. Je to zážitek. Odpoledne navštěvujeme St. Moritz. Uděláme se procházku kolem jezera.

19. den - další zastávka Bad Ragas. Jdeme pěšmo k soutězce Taminaschlucht. Dá se jít pěšky a nebo autobusem. Ve Švýcarsku je vše hodně drahé. Cesta je cca 4km dlouhá. Autobus vy vyšel na 600,-Kč/jedna jízda. Vlastně jsme chtěli vidět Švýcarskou přírodu - jdeme pěšky! Večer z parkoviště přejíždíme na stellplatz, dle park4nigt - Bad Ragaz 50-lanovka Pizol. Super místo na jednu noc, voda k dispozici.

20. den přejíždíme do městečka Appenzell. Veškeré přejezdy ve Švýcarsku jsou jedním slovem nádhera. Ty výhledy. Pastva pro oči. Parkujeme, dle  park4nigt: Appenzell 1. Malebné horské městečko. Jsme rádi, že jsem ho neminuli.

21. den -St. Gallen - městečko. Doporučujeme navštívit. Krásné městečko. Určitě nevynechejte opatství St. Gallen. Jedním slovem krása.

22. den - poslední den ve Švýcarsku. Přejíždíme do malovaného městečka Stein am Rhein. Parkujeme dle park4nigt: Stein am Rhein, 6 Oehningerstrasse. Nejsme tu přes noc, ale pouze na pár hodin. Procházíme městečko.  Bude se vám tajit dech. Místní náměstí je považováno za nejhezčí náměstí ve Švýcarsku. Říkáme si, že drahého švýcarska bylo dost a přejiždáme směr ČR. Další zastávka je někdy v noci Lipno.

Česká Republika

23.den - přijíždíme k Lipnu kolem 2 hodiny v noci. Jedeme podle navigace. Jako cíl v navigaci je dle park4nigh Černá v Pošumaví, Černá v Pošumaví 16 - vedle windy pointu. Cíl je jasný - windsurf. Příjíždíme přes Rakousko, táhne nás to takhle v noci přes lesy. Vidíme jen pár metrů před sebe. Najednou prudce zabrzdíme a než si uvědomíme co se děje. Jsme metr od vody. Málem jsme vjeli do Lipna. Navigace nás vedla přes Lipno!! Bylo to místo, kde jezdí ve dne přívoz, ale navigace nám tam ukázala cestu. Byli jsme z toho docela dost zděšený. Už není nálada objíždět Lipno do cíle, spíme na nějakém postranním parkovišti a zbytek cesty dojíždíme ráno.

24. den - do konce dovolené. Parkujeme v kempu, viz. výše... Kemp je dražší, ale máte pro sebe svou parcelu. Není přeplněný a je hned u vody. Užíváme si po drahém Švýcarsku pohodičku u vody s aperolama a větrem v zádech na windsurfu. Občas vyrazíme na kolo. Užíváme si pohodu.