Slovinsko

03.07.2022

Slovinsko 06/21 - obytňák

Slovinsko je zastávka na naší delší dovolené - článek viz. tady: Trip 9.6 - 8.7.2022 Chorvatsko - Slovinsko - Itálie - Švýcarsko - ČR - obytňák

13. den - konečně Slovinsko. Přijíždíme do Portorože. Trochu jsme otrávení, že opravdu nikde nemůžeme stát. Vyvedou vás až na okraj města - do přístavu. Tady je udělaný obrovský stellplatz pro obytňáky. V aplikaci park4nigt název: Seča, 155 Seča. Stojíme hned u moře. Kde jsou kamenné větrolamy. Mezi nimi jsou schody do moře. Moře je fakt teplý. Mnohem víc, než v Chorvatsku. Ještě, že máme kola. Vyrážíme na kolech směr centrum města a pak Pirana. Podél pobřeží se na kole hezky dá. I s malýma prckama. V Pirani na náměstí obědváme mořské plody a vyšlápneme si nahoru nad náměstí. Ke kostelu Sv. Jíří. Krásné výhledy a krásný kostel. Vedro nás závalo k moři. Koupeme se pod Hradbami, fajn koupání. Moře teplé.

14. den - přejíždíme k Bovci. První noc přijíždíme dost pozdě, proto spíme na parkovišti pod lanovkou hory Kanina. Ráno se probouzíme a přejíždíme na stellplatz k Davidovi. V aplikaci part4night: Bovec, 16 Podklopca. Jedno z nejhezčích, rozumněj nejpřírodnějších, stellplatzů, kde jsme kdy byli. Je to v lese, výhled na hory a hned u říčky, kde jsme se z hecu koupali. Je tady kuchyňka, voda, wc a studená sprcha. Jdeme na výlet na vodopoád. Vodopád je parádní, dokonce kluci skočili do vody pod vodopádem a vylezli z nich holčičky, jak byla voda studená.

15. den - Stále spíme u Davida. Bereme kola a jedeme na výlet k řece Soči, přes Bovec. Hezká cesta a ještě hezčí Soča.. Na koupání taky ledová. Občerstvení jsme si dali, dle park4nigt: Camping Prijon. Nespali jsme tady, ani jsme neviděli obtňáky. Ale měli tu hezké občerstvení s lehátky, hned naproti řece. A to v tomhle vedru to bylo zasloužené. Šlapat pak nahoru zase do Bovce a zpět k Davidovi, bylo s dětmi už trochu náročnější. Ale dali jsme to.

16.den -loučíme se s Davidem, přejíždíme k lanovce na Kanin a vyjíždíme nahoru. Nahoře asi 8°C. Mikiny se hodí. Je to krásný kontrast s tím teplem dole. Máme nádherné výhledy a stavíme sněhuláka :). Odpoledne přejíždíme.